Mössor mössor och flera mössor.


Jag kunde inte låta bli att experimentera med mönstret till mössorna :)

Först blev det en kombination av smilies och hjärtan vilket jag tycker blev väldigt bra.
Det blir en bra present till min syster!

Stickad i Lima, från Drops.

Eftersom det blev så bra när jag kombinerade smilies och hjärtan så började jag fundera på vad man kunde hitta på mer.
Hm, hjärtan...om man vänder på hjärtat och sätter på en fot så får vi ju en spader! Men jag kan ju inte sticka en mössa med bara massa spader..
Det borde ju gå att ordna en klöver också :)
Sagt och gjort. Jag började skissa på klöver och spader, men kände att det saknades något.

Ruter!


Det bjöd på en utmaning. Det är inte helt enkelt att få till en romb när man stickar och jag är väl inte helt nöjd men det syns ju att det är en ruter i alla fall.
Så nu får lillebror en pokermössa =)


Nu återstår bara att komma på fler kombinationer eller helt nya mönster så resten av familjen kan få nya mössor.
Tillbaka till skissbordet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar